Jakie są korzyści faktoringu dla klientów i dostawców

Faktoring to wschodząca gwiazda w zakresie finansowania! To nie pożyczka, a rodzaj otrzymywania przez przedsiębiorców należności za faktury, których klienci jeszcze nie opłacili. Brzmi nieźle, prawda? I takie w rzeczywistości jest – dobrym sposobem na podniesienie wydajności przedsiębiorstwa i kumulowanie kapitału na nowe inwestycje czy bieżące wydatki. Jakie jeszcze inne zalety faktoringu możemy wyróżnić?

Dla kogo przeznaczony jest faktoring?

Faktoring online to usługa oferowana przez firmy, które z łatwością możesz znaleźć w Internecie, polegająca na finansowaniu niezapłaconych jeszcze przez klientów przedsiębiorcy faktur z odroczonym terminem płatności. W zależności od wielkości firmy przedsiębiorcy jest to mniej lub bardziej dogodna forma finansowania. Dlaczego?

Im większa firma, tym bardziej priorytetową sprawą jest posiadanie kapitału na bieżące wydatki i obrót, ale także mogą pojawić się ciekawe inwestycje, w które przedsiębiorca chciałby zainwestować. W biznesie znaczenie mają środki finansowe „na już”, dlatego, niezależnie od wielkości firmy, opłacenie wystawionych już faktur wydaje się być bardzo dobrą perspektywą!

Firmy mniejsze czy JDG może nawet bardziej potrzebują takiej formy wsparcia? Nie zawsze można pozwolić sobie na nowe inwestycje, a raty za leasing czy opłaty za lokal, etc. muszą być przekazywane na czas. Dlatego tego rodzaju przedsiębiorcy mogą jeszcze bardziej skorzystać na faktoringu!

Czym jest faktoring?

Faktoring to, jak wspomnieliśmy, rodzaj finansowania faktur z odroczonym terminem płatności przed datą ich wymagalności od klientów. Firma oferująca tego typu usługi nazywana jest faktorem, a przedsiębiorca korzystający z tego rodzaju finansowego rozwiązania – faktorantem.

Gdy przedsiębiorca zdecyduje się na faktoring, podpisuje umowę o współpracy (także zdalnie!) z faktorem, a ten za miesięczną opłatą, uzależnioną od rodzaju wybranego faktoringu lub w drodze indywidualnych ustaleń, wypłaca przedsiębiorcy należności z niezapłaconych przez klientów faktur z odroczonym terminem płatności.

Klienci przedsiębiorcy, opłacając faktury, robią to bezpośrednio na konto faktora, w związku z czym faktorant nie musi podejmować dalszych czynności w tej kwestii. Gdy klienci nie chcą płacić za wymagalne już faktury, mamy do czynienia z podziałem na różne warianty faktoringu, inaczej – dalsze działania zależą od wybranego przez przedsiębiorcę rodzaju faktoringu.

Jakie są rodzaje faktoringu?

Faktoring dzielimy według pewnych danych, np. podział terytorialny, ale najbardziej podstawowym i powszechnym podziałem jest faktoring: pełny, niepełny i mieszany. Są to rodzaje faktoringu kategoryzowane ze względu na podział ryzyka, a to jest chyba najbardziej podstawową rzeczą, prawda?  Czym one się od siebie różnią?

Faktoring pełny to najpopularniejsza forma faktoringu, która pozwala przedsiębiorcy zupełnie nie martwić się, co dalej dzieje się dalej z fakturami, czy są one opłacone czy nie, bowiem pełna odpowiedzialność, w tym działania windykacyjne, przechodzą na faktora.

Faktoring niepełny, inaczej niewłaściwy to swoiste przeciwieństwo faktoringu pełnego. W tym przypadku to przedsiębiorca musi martwić się, żeby klient zapłacił, w tym prowadzić działania windykacyjne i inne. W przypadku, gdy klient nie zapłaci w ustalonym terminie, faktorant musi zwrócić faktorowi całą kwotę należności otrzymaną za nieopłacone faktury.

W tym podziale (ze względu na ryzyko) występuje jeszcze wariant faktoringu nazywany mieszanym, który ustalany jest indywidualnie między faktorem, a faktorantem. Do pewnej, określonej w umówię kwoty, za nieopłacone faktury odpowiada faktor, a powyżej danej kwoty – faktorant.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here