Największe korzyści z SEO dla biznesu w 2022 roku

Trudno sobie wyobrazić, że ktokolwiek, kto prowadzi firmę i dba o jej cyfrową obecność, nie słyszał jeszcze o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Korzyści płynące z SEO dla biznesu są praktycznie nieograniczone, a skorzystanie z nich może poprawić sukces Twojej marki na rynku.

Na pewno do tej pory zgłębiłeś podstawy SEO i dowiedziałeś się, jak to działa. Ale robiąc to, prawdopodobnie odkryłeś, że wdrożenie go do swojej strategii marketingu cyfrowego jest skomplikowane i czasochłonne. Ponadto, optymalizacja treści jest długą grą i może zająć miesiące, zanim zaczniesz zbierać wyniki. Prawdopodobnie był moment, w którym zastanawiałeś się – czy to jest warte tego całego kłopotu? Cóż, zapewniamy, że tak!

Korzyści z SEO dla Twojego biznesu

Jak wspomniano, może minąć trochę czasu zanim zaczniesz czerpać korzyści z SEO. Należy pamiętać, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest procesem ciągłym. Zasady ciągle ewoluują i aby pozostać na szczycie zmian, powinieneś być na bieżąco z najnowszymi trendami SEO.

Interesującą aktualizacją SEO, na którą warto zwrócić uwagę w 2022 roku, jest protokół IndexNow. Google potwierdziło, że go testuje i choć do jego uruchomienia jeszcze długa droga, temat jest na pewno warty poznania. Dzięki protokołowi IndexNow będzie można błyskawicznie powiadamiać Google o nowych stronach, aktualizacjach i usuwaniu nieaktualnych treści. Może to znacznie przyspieszyć wyniki Twoich działań SEO i dać Ci przewagę nad konkurencją.

Jak widać, sfera wyszukiwarek jest dynamiczna, ale jakiekolwiek nowe zmiany pojawią się na naszej drodze w 2022 roku, najprawdopodobniej przyczynią się do zwiększenia korzyści płynących z SEO dla Twojej firmy, zaznacza https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/.

Zobaczmy więc, co jeszcze SEO może dla Ciebie zrobić.

SEO prowadzi do lepszego doświadczenia użytkownika

Istnieje wiele sposobów, aby ulepszyć swoją stronę internetową i zmaksymalizować doświadczenie użytkownika. Obejmuje to dostarczanie odbiorcom istotnych informacji, powiązanych zdjęć lub filmów wspierających tekst, łatwych w nawigacji stron internetowych oraz konfiguracji strony przyjaznej dla urządzeń mobilnych.

Na przykład, jeśli na Twojej stronie znajdują się animacje, ale nie są one dobrze renderowane, będzie to prowadzić do nieprzyjemnych doświadczeń użytkownika. Optymalizacja animacji sprawi, że będą one łatwiejsze do wykrycia przez Google. W ten sposób, gdy użytkownik przewinie stronę w dół i dotrze do animowanej treści, będzie mógł się nią cieszyć, ponieważ będzie ona działać płynnie, zamiast zamrażać się i zacinać. Jak zapewnia https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/, lepsze doświadczenie użytkownika skutkuje większą liczbą kliknięć, większą liczbą leadów, lepszym zapamiętywaniem marki i wyższymi współczynnikami konwersji.

Zarówno odwiedzający Twoją stronę, jak i wyszukiwarki cenią sobie dobry UX, a dostarczanie go poprawi Twoją pozycję w rankingu i zatrzyma ludzi dłużej na Twoich stronach.

SEO jest głównym źródłem leadów

Strategie inbound są najbardziej efektywnym i skutecznym źródłem pozyskiwania leadów wśród firm (B2B), firm i klientów (B2C) oraz organizacji non-profit. Inbound obejmuje optymalizację pod kątem wyszukiwarek, media społecznościowe, content marketing, referrals i inne. Jeśli jednak nie generujesz nowych leadów dzięki taktyce SEO, powinieneś zrewidować swoje podejście i upewnić się, że kierujesz swoją ofertę do właściwych odbiorców. Sprawdź również swoją konkurencję, być może inny gracz na rynku lepiej optymalizuje swoje treści i zdobywa Twój udział w rynku.

SEO przynosi wyższe współczynniki zamknięcia

Statystyki pokazują, że średnio 14,6% close rate jest osiągane z leadów SEO, w porównaniu do 1,7% z leadów outboundowych. Docieranie do klientów (outbound lub cold leads) często skutkuje niższym współczynnikiem konwersji, ponieważ interakcja jest niezamówiona. Natomiast leady SEO to klienci, którzy przeprowadzili badania online, mając na uwadze konkretne wymagania i cel i trafili na Twój produkt lub usługę. To czyni ich leadami zakwalifikowanymi marketingowo (MQL) lub nawet leadami zakwalifikowanymi sprzedażowo (SQL) i skutkuje wyższymi współczynnikami konwersji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here