
Gdy jakiś czas temu na rynku zaczynały pojawiać się sklepy internetowe, było wiadomo, że drzemie w nich ogromny potencjał. W związku z tym ich ilość zaczęła nagle dynamicznie rosnąć. Wiele osób uznało, że taki sklep to doskonały sposób na zarabianie. Prawda jednak okazała się nieco bardziej skomplikowana.
Ruch w sklepie online
Przestrzeń internetowa rządzi się swoimi prawami. Do tego doszła ogromna konkurencja. Wszystko to sprawiło, że wiele sklepów bardzo szybko zakończyło swoją działalność. Brak ruchu w nich, a tym samym niewielkie zainteresowanie ich ofertą zmusiły właścicieli do rezygnacji. I wtedy właśnie zaczęto zadawać pytania o to, jak sklep w sieci promować i skąd pozyskiwać ruch do sklepu internetowego?
Szukając odpowiedzi na to ostatnie pytanie, warto udać się do firmy, która specjalizuje się w marketingu internetowym. Taka firma na co dzień śledzi rynek, a także mechanizmy, które nim rządzą. Zna też narzędzia i techniki marketingowe. Potrafi więc wskazać najważniejsze źródła ruchu na stronie www. No a tym samym pomóc sklepowi rozwinąć jego skrzydła.
Pozostając w kwestii źródeł pozyskiwania ruchu, warto powiedzieć, że stanowią one swoisty wachlarz różnych płaszczyzn działania. Tą pierwszą, może dość niepozorną, jest sama marka. Oczywiście musi być to marka wypracowana, która kojarzy się pozytywnie z danym sklepem. I tu warto wskazać na pewien trend. Specjaliści od reklamy w sieci podkreślają, że najlepsze efekty w budowaniu marki osiągają te sklepy, które nie ograniczają się tylko do działalności online. Są to sklepy, które działają też stacjonarnie, bądź prowadzą jaką powiązaną stacjonarną działalność.
Drugim, bardzo ważnym źródłem ruchu, jest porównywarka cenowa. Co prawda ona sama wiąże klienta z danym sklepem na chwilę, ale gdy już raz w nim zagości, to jest ogromna szansa, że po raz kolejny do niego powróci. Podobnie jest w przypadku ruchu związanego z wyszukiwarkami, przy czym, aby być w nich widocznym, trzeba zadbać o odpowiednie pozycjonowanie.
Kolejnym źródłem pozyskiwania ruchu, o którym też należy powiedzieć, jest baza emailingowa. Pozwala ona regularnie wysyłać reklamy sklepu na adresy mailowe użytkowników. Baza ta może być bądź zewnętrzna, bądź związana z newsletterem.
Na koniec nie sposób nie powiedzieć o portalach społecznościowych. W końcu to social media marketing podbija dzisiaj rynek. Jak więc widać, źródeł pozyskiwania ruchu jest wiele. A żeby były one jak najbardziej efektywne, dobrze, gdy zarządzają nimi specjaliści, którzy na marketingu po prostu się znają.