Marketing internetowy

Tradycyjne formy marketingu są znane przedsiębiorcom i marketerom już od wielu lat. Marketing internetowy jest jednak stosunkowo nową odmianą marketingu, jednak współcześnie zyskuje coraz większą popularność, głównie dzięki zwiększającej się liczbie użytkowników Internetu.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy, często nazywany e-marketingiem, obejmuje zakres działań obejmujących sprzedaż i usług za pośrednictwem Internetu. Służy również do kreowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w sieci.

E-marketing charakteryzuje się przede wszystkim ciągłym rozwojem technologicznym, przez co zapewnia rozwój nowych form sprzedaży internetowej, a także jej promowania w sieci. Pozwala na dostosowywanie działań marketingowych do nowych platform, umożliwiających działania promocyjne danej firmy.

Jakie są rodzaje marketingu internetowego?

Ciągły postęp technologiczny zapewnia nieustanny rozwój poszczególnych form marketingu internetowego. Współcześnie istnieje dużo więcej możliwości związanych z e-marketingiem, niż było to jeszcze kilka lat temu.

Obecnie wyróżnia się między innymi:

  • Optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych – są to działania mające na celu zapewnianie wysokich pozycji danej stronie internetowej w wyszukiwarkach, m.in. Google,
  • Artykuły sponsorowane – wchodzą w skład tzw. content marketingu. Zazwyczaj jest to odpowiedni tekst sprzedażowy, połączony z linkowaniem odnoszącym do właściwej strony internetowej,
  • Marketing społecznościowy – w swoich działaniach wykorzystuje przede wszystkim media społecznościowe. Pozwala nawiązać długotrwałe relacje z konsumentami, a także budować pozytywny wizerunek firmy w sieci.

Jakie narzędzia wykorzystuje e-marketing?

Marketing internetowy poprzez swój szeroki zakres działań wykorzystuje bardzo dużą ilość narzędzi, wspomagających jego efektywność. Współczesne działania e-marketingu skupiają się głównie na opcjach wyszukiwarek internetowych oraz mediów społecznościowych.

Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Facebook Ads. Serwis Facebook dysponuje dużą bazą użytkowników, którzy dzięki wykorzystaniu marketingu internetowego, spotykają się z reklamami dostosowanymi najczęściej do własnych preferencji. Narzędzie pozwala więc na tworzenie kampanii reklamowych, których grupy odbiorców są ukierunkowane na dany temat reklamowy.

Google AdWords jest systemem płatnych reklam udostępnianych w wyszukiwarkach. Jest to narzędzie często stosowane w e-marketingu. Jego zakres działań obejmuje możliwość tworzenia własnych reklam, a także dobór odpowiednich do nich słów kluczowych. Umożliwia również umieszczanie linków sponsorowanych, które odnoszą do stron internetowych, dzięki czemu zwiększa się liczba osób, które mają możliwość zapoznania się z ofertą danej firmy.

Dodatkowe informacje: Przeczytaj więcej informacji, czym jest pozycjonowanie Warszawa – dowiedz się więcej.

Zalety marketingu internetowego

Rosnąca popularność działań e-marketingowych pozwala na coraz większe dopracowywanie ich efektywności. W związku z tym zalet marketingu internetowego jest coraz więcej.

Główne korzyści płynące z e-marketingu to m.in.:

  • Komunikacja internetowa z konsumentami,
  • Szerokie możliwości promowania ofert,
  • Wywoływanie w konsumentach pożądanych działań i zachowań,
  • Precyzyjna personalizacja przekazów reklamowych,
  • Możliwość optymalizacji kosztów.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here